Re: [CPROG] Hvad skal jeg linke?

On Mon, 12 Feb 2001, Christian Hemmingsen wrote:

> Hej
> Jeg har et problem med at stykke kode.
> Jeg har noget kode jeg gerne vil måle hvor lang tid det tager at udføre.
> Jeg kiggede så i gettimeofday(2) og fandt der noget jeg kunne bruge. Jeg
> includede så <sys/time.h> og <unistd.h> som der stod og ville så bruge
> gettimeofday(...). Problemet er, at når jeg kompilerer det som et
> C-program vil den ikke kendes ved typen timeval. Den siger følgende:
> av2.c: In function `main':
> av2.c:14: `timeval' undeclared (first use in this function)
> av2.c:14: (Each undeclared identifier is reported only once
> [...]

Først; Det har ikke noget med linkning at gøre. Oversætteren er slet ikke
nået til det punkt, på det tidspunkt den brokker sig. Det kan du checke
ved at prøve at oversætte den ene fil, med f.eks.

gcc -c -o filnavn.o filnavn.c

Du vil (er jeg sikker på) se at den brokker sig over det alligevel.

Selve problemet mener jeg, ligesom den anden poster, ligger i at du skal
fyre noget "struct" af rundt omkring. Nogen gange får jeg så problemer i
forhold til *, men det kan som regel klares med (struct timeval)*

Prøv det.

Mads

Did you ever notice how at trade shows Microsoft is always the one giving
away stress balls...