Andre mystiske ting med den nye c

Hej.

Jeg kan ikke se nogen logik i hvorfor den ikke skulle kunne typecaste
mellem en const char* og en char*. Det er i bund og grund det samme.

Mit lille problem er nemmere og jeg lever med det, dog lettere
irriteret. Den nye compiler giver mig nemlig en warning om at mine
main-programmer bør returnere int. Det var noget K&R brugte længe før
POSIX-versionen, og det undrer mig at noget er blevet forældet i stedet
for fornyet. Der er intet i manpages om det, og mine programmer lod sig
oversætte uden brok i den tidligere compiler.

Er der nogen der kan forklare den???

M.v.h.
Søren H. Sørensen