typecasting

Jeg har lavet et program, hvor jeg brugte både ldap functioner (C) og QT
(C++)
Her anvender jeg så f.eks. funtionen QString.data() som f.eks. kan
returnere en "const char *", det den returnerede brugte jeg i en function
ldap_searchs(...) hvor eet af argumneterne er (char*).
Dette gjorde jeg med:
ldap_searchs(..., (char*)myQString.data(), ...);
Dette virkede HELT fint..
Efter at have skiftet til RedHat-7.0 og dermed også en ny compiler version,
melder compileren fejl ved disse kald.
cannot convert const char* to  char*

Er der lavet om i typecasting eller hvad?? Kan jeg anvende et flag, som
lovlig gør disse ting?

På forhånd tak
Jarl Gjessing