Re: [CPROG] Måling af eksekveringstider

In <sslug@sslug> "Egon Andersen, Talura" <sslug@sslug> writes:
>Så det jeg egentligt ønsker er en form for metode til måling af antallet
>af clock-cycler der anvendes til afvikling af en funktion.

>Ka' man det? Og ikke mindst hvordan!

Nyere CPU'er har jo en indbygget timestamp counter funktion, der kan
aflæses i software - den bruges ofte til sådan nogle målinger.

Jeg ved ikke helt hvordan du gør det, men GNU assembleren har vist
nok en "readtsc" instruktion.
--
Henrik Storner      | "ATA100 is another testimony to the fact that
<sslug@sslug> |  pigs can be made to fly given sufficient thrust"