Re: [CPROG] C standarder

On Sun, 14 Jan 2001, Stig Nielsson wrote:

> Hvad findes der af internationale standarder for C ? Kernighan Ritchie
> bogen 2.ed. beskriver ANSI C standarden, men findes der ikke også en
> nyere ISO standard ?

Den nye standard for C er fra 1999 (ANSI C99). På DKUUGs hjemmeside er du
noget, der hedder Standard - her finder du links og info om ANSI C.

ANSI C99 er en udvidelse af hvad du kan læse i KR 2ed. Udvidelserne
omfatter komplexe tal, bedre mulighed for optimering af arrays.

> Hvilke standarder overholder GNU C ?

GNU C overholder mindst ANSI C tidligere end 99, men jeg tror at store
dele af ANSI C99 er implementeret.

Kneth

Kenneth Geisshirt, Ph.D.                           sslug@sslug
Grøndals Parkvej 2A, 3.               http://www.sslug.dk/~kneth/
DK-2720 Vanløse                                   +45 38 87 78 38