Re: [CPROG]

Christian Hemdrup wrote:
> Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med C (++) (?) koden til
> opsætningen af et standard VIDEO-kort i Linux eller en grafik-baseret
> Linux-applikation.

Hvad betyder det?

Hvis du vil lave et program der kan overtage skærmen og skrive
direkte til den så skal du bruge svgalib. Vil du derimod bare
lave et program der anvender grafik, så kan du enten bruge Qt
et eller andet (KDE's widget bibliotek) eller gtk der bruges
af gnome.

Hvis du vil lave et grafisk interface i C++ kan du brug gtkmm.
Du skulle måske også kigge på glade hvis du skal designe et
grafisk interface.

> Versionen er sekundær, da det er selve koden og hvordan opsætningen
> af samme video-kort foregår, der er det interes- sante.
Hvad er det du vil?

--
    No matter how fast light travels it finds *
    the darkness has always got there first,  *  Carsten Svaneborg
	     and is waiting for it.           *   zqex at risoe.dk
	-- (Terry Pratchett, Reaper Man)      *