dynamisk array af semaforer

Hejsa!

1) Er der nogen der ved om man kan lave en slags "dynamisk" array med semaforer, jeg er ikke
interesseret i at oprette en ny binær semafor hver gang jeg skal bruge en. Da jeg ikke ved
hvormange semaforer jeg skal bruge ved initialiseringen, ville det være lækkert at have et
"dynamisk" array.

2)  Hvordan håndterer man det, hvis man ønsker at gemme og tilgå en hægtet liste i shared
memory? vi skal gemme oplysninger i en  hægtet liste, som flere processer skal kunne tilgå.

Mads "dover"