C++/Unix bøger

Hej gruppe

Jeg er interesseret i bøger, som handler om C++ programmering i et
Unix miljø. Jeg har læst et par andre C++ bøger i forbindelse med min
uddannelse som ingeniør. Min lærebog var skrevet af Herbert Schildt,
og jeg er sikker på, at det kan gøres bedre! Hvorfor insisterer han,
og stort set alle andre forfattere, på at bruge DOS og TurboC++ til at
lære fra sig?

Jeg er ikke nybegynder, men jeg er heller ikke dygtig nok, til at få
penge for at skrive kode.... ;-) Bøgerne må gerne indeholde noget
generelt om C++ (som STL f.eks) og så noget specifikt om programmering
i Unix. Jeg har fundet følgende bøger:

"C++ for Professional Programming With PC and Unix Applications"

by Stephen Blaha

"Unix System Programming Using C++"

by Terrence Chan

Derudover er der altid klassikeren, som desværre bruger ANSI C:

"Advanced Programming in the UNIX Environment"

by W. Richard Stevens

Jeg har læst noget af hans "Unix Networks Programming", men jeg synes
at nogle af systemkaldende er lidt svære at forstå. Det gør desværre
bogen sværere end den bør være. Jeg håber at kunne finde en bog, som
kan afhjælpe mig med dette.

--

Morten Boysen