Re: [CPROG] gdb catch all exceptions

On 04 Sep 2000 13:33:18 +0200, Niels L Ellegaard  wrote:
>Jeg sidder her og debugger et c++ program med gdb. Jeg vil gerne have
>den til at stoppe op hver gang der bliver kastet en exception. I
>gdb-manualen står
>http://www.gnu.org/manual/gdb-4.17/html_mono/gdb.html#SEC36
>
>To stop just before an exception handler is called, you need some
>knowledge of the implementation. In the case of GNU C++, exceptions
>are raised by calling a library function named __raise_exception which
>has the following ANSI C interface:

Det er lidt længe siden du har skrevet, måske har du fundet ud af det selv.

Kompilering af et program der bare kaster en exception med -g og derefter
disassembling med objdump -d giver:

 8049273:       e8 20 0e 00 00          call   804a098 <__cp_push_exception>

Så funktionen hedder __cp_push_exception. Det er på en Intel box, med gcc
2.95.1.

<sslug@sslug>           Herlev, Denmark       Software Designer
<URL:http://www.andreasen.org/>       <*>                LASAT Networks