Re: [CPROG] Sinus kurve?

sslug@sslug writes:
> Hej jeg skal bruge en sinus kurve gerne i en browser men hvordan
> laver jeg den?

Du bliver nok nødt til at forklare lidt mere.
Vil du have en grafikfil eller bare en masse tal?
Skal det inkluderes i TeX eller puttes på nettet?
Vil du tegne den ved brug af c?
(Du har skrevet på c-programmerings-listen)

Den letteste måde at tegne en graf er nok at bruge gnuplot. Evt i
forbindelse med octave. Her er links til manualer
http://pi3.informatik.uni-mannheim.de/staff/mitarbeiter/westmann/gnuplot.html
http://www.che.wisc.edu/octave/doc/octave_toc.html

Personligt er jeg meget tilfreds med kombinationen octave +
gnuplot. Hvis du har installeret disse programmer kan du starte octave
og skrive:

x =[0.1 : 0.1 : 1.0]
y = sin(x)
plot(x,y)
gset term postscript;
gset output "graf.ps";
replot;

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan futte, så men jeg tror at denne thread
burde bo på sslug.sci-comp. Så hvis nogen spørgsmål bør du nok spørge
der, så svarer vi dig der.

Held og lykke

--
Niels L Ellegaard  http://dirac.ruc.dk/~gnalle/
SPECIAL OFFER! I proofread unsolicited commercial email sent to this