Re: [CPROG] linux/win forskelle

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Så vidt jeg husker er det en del af C standarden. Alle globale variable
> skal initialiseres til 0.
>
> Som jeg har forstået det, er det faktisk typisk linkeren der gør
> dette. Det giver god mening, for de allokeres jo "statisk" og tager den
> samme plads op i hele programmets levetid. Derfor skal der jo stå et eller
> andet til at starte med, så hvorfor ikke 0.
>
> Lokale variable er selvklart noget andet.

Det var nu også de lokale variable jeg havde i tankerne - og det er som
oftest dem man har flest af :-)
Nogle Borland compilere har haft den ide!

> Resten af Egons mail kan jeg helt tilslutte mig: At dit program virker,
> betyder ikke det er korrekt. En af fordelene ved at portere programmer er
> ofte at man ser fejl i programmet forskellige steder på de forskellige
> platforme.
>
> Hvad er det egentlig der går galt?
>
> Mads

Vi er gået igang med en OFF-CPROG fejlfinding, så hvis der kommer noget
overraskede interessant om forskelle eller evt. fejl i Linux/GCC, så
hører CPROG om det.

/Egon