Re: [CPROG] linux/win forskelle

Sune Fischer wrote:

> Hej folkens
>
> Jeg har skevet en (stor) stump kode som jeg efter en del debugging har fået til at køre rigtigt
> godt i windoze (Visual har en bedre debugger end gdb), men nu virker det ikke i Linux (hvor det
> skal bruges :-(.

På hvilket tidspunkt optræder problemerne? Compile-time eller Run-time
og hvad er fejlbeskrivelsen?

Udfra din beskrivelse tyder det på, at du har debugget en hel del for at
få programmet til at køre på windoze. At det kan køre er jo langt fra
ensbetydende med at der er fejlfrit! Og det er måske der problemerne er!
Fx. har nogle windoze compilere det med at initialisere alle variable
til et eller andet (vistnok 0). Det er absolut ikke noget man skal
forlade sig på, så hvis du (ubevidst) har antaget sådan noget i din
kode, så kan du komme på et arbejde med at initialisere variabler.
Desuden kan der være problemer med nul-terminering af strenge.

Dette er bare et par af de kendte run-time problemer ved protering af
programmer der 'virker', men ikke nødvendigvis er fejlfrie!

/Egon