Re: [CPROG] Oprettelse af RPM pakker

On Thu, 31 Aug 2000, Niels Træholt Franck wrote:
> Er der nogen, der har erfaring med at oprette RPM pakker.
> Jeg er efterhånden godt træt af, at have et system med programmer
> installeret både fra fra RPM og tar.gz sourcefiler.
> FIndes der et værktøj der ud fra et programs makefile kan lave en
> rpm pakke? Eller er der en enkelt måde at gøre dette på?
>
> Niels

Nej det er ikke helt så nemt (endnu?).

dine src pakker skal udpakkes til et særligt bibliotek, og der skal skrives
en rpm spec fil.

En god ting er at bruge rpmfind til at tjekke om nogen allerede har gjort det,
http://www.rpmfind.net

Her er et par ressourcer:

http://www.rpm.org
mail/nyhedslister og diverse ressourcer