Re: [CPROG] Laese fra HD

Niels Sandmann wrote:

> Hvordan laeser man sin HD sektor for sektor ?
>
> Jeg er naaet frem til at det noget ala blockread
> der skal bruges, men har ingen videre ide om hvordan...
>
> er det "forkert" at laese /dev/hdx som en fil ?

Næh, hvad skulle der være forkert i dette?

Hvis du havde tænkt dig at positionere med lseek skal du
tænke på, at den har en begrænsning på 2Gb, så skal man
bruge llseek i stedet.

Måske kan du få ideer ved at kigge i sourcen til fx e2fsck.

- husk nu at åbne filen read-only :-)

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08