RE: [CPROG] OT: Tar ?

> intput till tar ??

> Er det du ønsker ikke:
>
> ls -lR /etc | bzip2 > test.bz2
>
> ???
> Der er vel egentligt ingen mening i, at lave 'tar' på stdout.
> Egentligt viser dit eksempel en redirigering af stdout til en fil med
> navnet 'tar' og jeg antager at det absolut ikke er det du ønsker!

Helt rätt. Det var inte det jag önksade. Har provat ett par andra
alternativ med.. Men det du skrev här är faktiskt en bra lösning
som jag inte har reflekterat över alls. Hade gärna velat lägga till
datum i filen med och har provat med | bzip2 > test-$date %D-%H.%M.%S.bz2
samt ett par andra varianter utan att få det att fungera. har inte lyckats
hitta det i "man bash /info bash". Har gjort det vid tillfälle, men mitt
minne sviker mig.

återigen sorry för OFF-Topic post..

/Jocke!