Re: [CPROG] kan man i C spørge systemet om adressen på f.eks dev/lp1?

On Fri, 4 Aug 2000, Søren Lambæk wrote:

> Øhh-- jeg er temmelig grøn vedr linux, så --
> hvad mener du med usermode?
>
> Mit program køres udelukkende med root rettighedder.

usermode er det der ikke kører i kernelmode.

> mener du at læse bios lpt base adresserne i bios memory:
> adresse   lpt nr
> 40:08        1
> 40:0A        2
> osv....

Hvis det er standard, så er det vel kun på x86 - men i så fald kan du vel
bare læse fra adresserne?

Mads

If a man says something in a forest and there are no women around to
hear him, is he still wrong?

                                        - Anonymous