Re: [CPROG] kan man i C spørge systemet om adressen på f.eks dev/lp1?

>Mads Bondo Dydensborg skrev i meddelelsen ...
>
>Jeg vil tro at det er vanskeligt fra usermode.

Øhh-- jeg er temmelig grøn vedr linux, så --
hvad mener du med usermode?

Mit program køres udelukkende med root rettighedder.

>Det er _muligt_ at du fra usermode kan få adgang til at spørge biosen

mener du at læse bios lpt base adresserne i bios memory:
adresse   lpt nr
40:08        1
40:0A        2
osv....