Shared libraries med C++

Jeg er ved, at programmere et EDA toolkit til Linux, men jeg har nogle
kæmpe problemer med, at få lavet plugins til det.
Jeg laver det i QT, og librarierne skal kunne vise QWidgets af
forskællige slags, og skal derfor være C++ filer.
Jeg har prøvet at lave nogle C libraries som loades godt nog dynamisk,
men så snart jeg konverterert dem over til C++, så får jeg "undefined
symbol: <symbol navn>".
Jeg har også prøvet, at bruge extern functionsnavn(); og kalde
funktionen, no good.

Jeg bruger -fPIC når jeg compiler og linker, som jeg læste et sted jeg
skulle.

Er der een eller anden der har et råd?
Jeg har vedhæftet et lille eksempel, som ikke vil virke som C++ men
gerne som C.

Best regards/Med venlig hilsen
Jarl E. Gjessing
email:sslug@sslug