RE: [CPROG] C och C++ blandat ??

> kan vara av intresse
>

> Det kunne være, pgr. af navne mengeleringen, siden du
> benytter nogle C++
> funktioner i noget C kode, dette kan afhjælpes med et extern "C" foran
> funktions erklæringen i header filen.
>
> exempel:
> extern "C" void minFunktion();
>
> Dette vil sørge for, at det ikke bliver mengeleret til noget
> ukendeligt,
> når C delen skal benytte det..

Aha !!

Det hjälpte mig lite. Tyvärr inte hela vägen.
Kan man inte säga till kompilatorn (till exempel med ett
pre processor direktiv) att en hel fil skall kompileras med C
och inte med C++ ? Vill helst inte ändra för mycket i koden :-/

Provade med att sätta 'extern "C"' framför den ena C funktionen
som jag använder men då började det beklaga sig åt alla håll och
kanter om "conflicting with previously C++ declaration".

Är nu så fräck att jag skickar med min källkod (10K komprimerad)
i hopp om att någon skulle vilja hjälpa mig lite mer med detta problem.

/Jocke!