RE: [CPROG] Hjärn-släpp ??

>      cout << "Parent Process\n";
> Her burde der vist ventes på at child processen er færdig før
> at parent processen fortsætter og afsluttes. Ellers kan du risikere
> at parent processen afsluttes før child processen er færdig.
>
> Så burde child processen oprette klassen c1, og skrive data til
> pipe'en, mens parent opretter class c2 og modtager data med den.
>
> I dit eksempel oprettes klasserne i både child og parent processerne.

Aha !!
Så det är det det handlar om. Då har jag troligen tänkt lite fel.
Min tanke var att main skulle skapa Class1 och Class2 som sedan skulle kunna leva
ett tag och prata med varandra. Hade tänkt använda det i ett program som har ett
antal olika klasser (QT/KDE) som i sin tur skall prata med en kommunikationsklass.
De olika klasserna skall ta emot/skicka olika data.

Detta här verkar vara väldigt seriellt (först den ena och sedan den andra).

/Jocke!