Re: [CPROG] Program kompileret under RedHat 6.1 vil ikke køre under RedHat 5.2

On Mon, 19 Jun 2000, Hanne Munkholm wrote:

> sslug@sslug c]$ ldd hello.rh52
>         /lib/libNoVersion.so.1 => /lib/libNoVersion.so.1 (0x40015000)
>         libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x40023000)
>         /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)
> sslug@sslug c]$ ldd hello.rh61
>         libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x40020000)
>         /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)
> sslug@sslug c]$
>
> Blev jeg klogere af det?

Altså, jeg mente at du skulle ldd'e dem på den maskine hvor de fejler.

> Og se her:

> [...]

Tjaeh, andet end at rh5.2 vist bruger glibc 2.0.x og rh6.x bruger 2.1.x,
ved jeg ikke hvorfor den fejler. Men, den fejler, det er da sikkert: det
kan du ikke rigtigt gøre noget ved, svjv.

Mads

Games like Tribe, Unreal, Quake, even The Legend of Zelda, and yes, Doom,
can be astoundingly creative, challenging and imaginative. They are often
demanding, played in communal and interactive ways. Some people may be
uncomfortable with some of their imagery.
                                     - Jon Katz, Slashdot, on youth culture