Re: [CPROG] Program kompileret under RedHat 6.1 vil ikkekøre under RedHat 5.2

On Mon, 19 Jun 2000, Hanne Munkholm wrote:

> Hej.
>
> Er der nogen af jer, der kender dem simple logiske forklaring på det
> her?
>
> Et program - selv en hello world program - kompileret på en standard
> RedHat 6.1 med egcs-2.91.66, coredumper med en segmentation fault på en
> RedHat 5.2. Lige når det starter.
>
> Hvis jeg kompilerer på en standard Mandrake 6.0 med
> pgcc-2.91.66 sker det samme.
>
> Programmer kompileret på den gamle RedHat 5.2 med gcc version 2.7.2.3
> virker fint på nye versioner af RedHat.
>
> Jeg har ikke fusket med compilerflagene overhovedet.

> [...]

Det lyder som inkompatibilitet mellem bibliotekerne (glibc).

Prøv at lave en ldd på binæren på begge platforme.

Det lyder dog meget underligt at hello world skulle fejle på den baggrund.

Mads

The Microsoft Dictionary

           standards: The way Microsoft does something. However if you do it
                      the same way we will sue you.