Re: [CPROG] Netværks programmering

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Jeg ligger og sysler med noget Linux netværksprogrammering i C. Til dette
> formål leder jeg efter en god bog om emnet. Er der nogle der kan anbefale
> en? Jeg er lidt uklar mht om Linux sockets virker som Unix sockets. Vil fx
> unix-socket-faq gælde for Linux også? Jeg har overvejet at købe bogen "UNIX
> Network Programming, Volume 1" af W. Richard Stevens. Vil informationen i
> bogen være gyldig under Linux?

Unix/bsd socket er det der anvendes i Linux.

Jeg har ikke ovennævnte bog, men af samme forfatter:
TCP/IP illustrated volume 1 og 2 af W.Richard Stevens/Gary R.Wright
og de er gode, men dog mere teoretiske.

En mere praktisk bog er Internetworking with TCP/IP Volume II
(BSD socket version) af Douglas E. Comer og David L. Stevens.
Der er eksempler på brug af sockets .
Pas på ikke at få winsock eller andre versioner af denne bog.