Noget om @ i filnavne

Hej alle

Jeg har gennem nogen tid puslet med et større programsystem, lavet for
en webserver i "rå" c. Systemet giver bl.a. brugerne mulighed for at
kalde sig selv navne, der senere bruges direkte som filnavne. Jeg bruger
den såkaldte CGI-kodede form af navnene, så skråstreger og den slags
ikke bliver til directories, men til en hex-kode. Brugere er sære
væsner, og bruger ofte @ på steder der burde stå et a. Typiske navne
kunne være sslug@sslug og sslug@sslug Filerne bliver da også pænt oprettet med @'et
i, men når jeg senere vil åbne filen for "modify" og beder om at få den
åbnet med "r+", kan jeg risikere at få NULL som svar i en fopen. Det er
mystisk nok ikke konsekvent, og jeg tror ikke på periodiske programfejl,
selv om Microsoft søger at overbevise mig om andet. Skal jeg sætte hele
filnavnet inden for "" for at afhjælpe problemet, eller hvad pokker
rammer mig?

M.v.h.
Søren Sørensen
--
Man ser en gammel, træt traktor slæbe sig langsomt over en gårdsplads.
Den kører helt fast da den kører ind i et skur og står stille med