Re: [CPROG] Netværks programmering

On Sun, 18 Jun 2000, Mikkel Erup wrote:

> Hej.
>
> Jeg ligger og sysler med noget Linux netværksprogrammering i C. Til dette
> formål leder jeg efter en god bog om emnet. Er der nogle der kan anbefale
> en? Jeg er lidt uklar mht om Linux sockets virker som Unix sockets. Vil fx
> unix-socket-faq gælde for Linux også? Jeg har overvejet at købe bogen "UNIX
> Network Programming, Volume 1" af W. Richard Stevens. Vil informationen i
> bogen være gyldig under Linux?

Alle ovenstående spørgsmål kan besvares med ja. Bogen er "biblen". Faktisk
kan du også programmere Windows Sockets, ligesom unix sockets - pånær
noget initialiseringssnask der skal laves under Windows.

Mads

Did you ever notice how at trade shows Microsoft is always the one giving
away stress balls...