Re: [CPROG] Program til at lave data-base

Martin Christensen wrote:

> root> jeg sidder og er ved at lave min hjemmeside!!  også ville
> root> jeg prøve at lave et cgi eller perl script som kan hente
> root> http-adresser ud af et tekst dokument og lagre dem i en
> root> sql-data-base.  men jeg vil kun have programmet til at opdatere
> root> data-basen hver 12 time.  og der skal kun være 10 links af
> root> gangen i data-basen
>
> Hvorfor adskille Perl og CGI som to separate muligheder? Perl kan lige
> så godt være CGI som alt muligt andet.
>
> Jeg har leget lidt med PostgreSQL, som jeg er ganske imponeret af.
> [...]

Hej Christian [root ???],

For det første, lad være med at arbejde som root, kun i yderste
nødstilfælde skal du være uid 0. Det er der en masse gode grunde til...

For det andet, med mindre du virkelig gerne vil bruge C for at lege lidt
med, er det helt og holdent omsonst at bruge til dit formål.

Skriv i Perl, Python, PHP - men ikke C eller Java, det tager alt for
lang tid, og du kan alligevel ikke rigtigt udnytte binær kode via en
browser, idet det ikke kun er start tid af program, mulighed for cache
kontrol og hukommelses kontrol og direkte register kald der er afgørende
for hastigheden: en kæde er ikke stærkere end det svageste led, og det
tager altså noget tid for en browser at sige hej til en dns, hej til en
web server efter dns etc. etc.

For ikke at tale om starten af en ny apache process der vækker eller
danner en ny mysql eller postgresql tråd...nej, så er det ligeså godt at
skrive i Perl, som tager kortere tid at skrive i.

Her kun du bruge DBD::Mysql og DBI. Disse pakker har et dejligt API lag
til DB...men det er en helt anden mailliste.

--
Venlig hilsen / Best Regards

Bernino Lind
iSolve ApS