Re: [CPROG] Program til at lave data-base

root> jeg sidder og er ved at lave min hjemmeside!!  også ville
root> jeg prøve at lave et cgi eller perl script som kan hente
root> http-adresser ud af et tekst dokument og lagre dem i en
root> sql-data-base.  men jeg vil kun have programmet til at opdatere
root> data-basen hver 12 time.  og der skal kun være 10 links af
root> gangen i data-basen

Hvorfor adskille Perl og CGI som to separate muligheder? Perl kan lige
så godt være CGI som alt muligt andet.

Jeg har leget lidt med PostgreSQL, som jeg er ganske imponeret af.
Denne DBMS kan jeg anbefale, men man hører jo også meget godt om
MySQL, selv om denne ikke skulle have nær så mange features som
PostgreSQL.

root> er der nogle der har en ide/skabelon til hvordan man laver sådan
root> et script?  eller skal det laves i perl??

Hvis jeg var dig ville jeg for god erfarings skyld selv skrive et
sådant program. Du kan bruge mange forskellige sprog til dette
formål. PostgreSQL understøtter i hvert fald C, C++, Perl, Python, PHP
og Java.

Martin