Re: [CPROG] Flushing af stdin

Peter Seidler wrote:

> Hej
>
> Kunne en eller anden venlig sjæl fortælle mig, hvordan man flusher stdin.
> Jeg læser med et bestemt interval det første tegn fra stdin. Derefter vil
> jeg gerne flushe den.
> Når jeg så venter en stykke tid og læser igen, kan jeg altså være sikker på,
> at det tegn jeg læser er tastet i det tidsrum, hvor programmet har sovet.
> fflush(stdin) virker ikke, men stdin er vel heller ikke en output / updtate,
> men en input stream.
>
> --
>         Peter Seidler

Hvis jeg har forstået problemet korrekt, så ønsker du at anvende det
første tegn der er indtastet i det valgte tidsrum og du vil 'slette'
resten.
getchar() læser et tegn ad gangen.

/* read first character */
mychar = getchar();
/* flushing characters */
if(mychar != EOF) while(getchar() != EOF);

Okay, det er ikke en flush, men virkningen bliver den samme skulle jeg
mene.

/Egon