Re: [CPROG] Så er den gal igen ...

"Gitte Wange" <sslug@sslug> skrev:

> Sorry to bother you once again ..
> Men nu er jeg på den igen ...
>
> Jeg har tre klasser (stadig) der arver en basisklasse ... men jeg kan ikke
> få tilgang til de private variabler i basisklassen ... selvom jeg har
> oprette variabler der gør dette ....

Jeps, sådan er C++. private members er og bliver private. Prøv at lave
variablerne i basisklassen protected istedet for private. Det betyder at den
nedarvede klasse kan "se" dem (når du arver som public,) mens andre stadig
ikke kan. Din compiler eller lærebog har helt sikkert en fin lille matrix
der viser members synlighed ved forskellige former for arv.