problemer med at linke til iostream

Hejsa,

Jeg prøver at få cout og cin til at virke med gcc.
Jeg har lavet det simplest mulige program:

#include <iostream>
int main(){
    cout << "hej\n" ;
}

Dette kan godt kompileres, men linkingen giver noget ala :

/tmp/ccQK0Prg.o: In function 'main':
/tmp/ccQK0Prg.o(.text+0x9): undefined reference to 'cout'
/tmp/ccQK0Prg.o(.text+0xe): undefined reference to
'ostream::operator<<(char const *) '
collect2 : ld returned 1 exit status

Hvad er der galt ? Skal jeg selv specificere hvilken fil jeg vil linke
mod ? Jeg troede ellers at iostream var et standard library i C++, i
stil med stdio i C.

Mvh. Stig Nielsson