Re: [CPROG] Problem med sin-funktion

Jan Andersen wrote:
[snip]
> Anden del af mit spørgsmål: Findes der noget dokumentation i en standard
> Mandrake distribution, hvor jeg fx. kan se, hvordan man bruger de
> forskellige funktioner? Altså fx. at en sin-funktion skal have en double som
> parameter og at den returnerer en double.
>
> man sin, går jo ikke rigtigt ;-)

Det er spørgsmålet om, at have de 'rigtige' MAN pages installeret.
Nu kører jeg ikke selv Mandrake, men Red Hat...de inkluderer man pagene
på CD-ROM'en.
Pakken du leder efter (Hvis du kører et RPM baseret system) er
man-pages.

Et udpluk fra 'man sin':
SIN(3)              Linux Programmer's Manual              SIN(3)

NAME
       sin - sine function

SYNOPSIS
       #include <math.h>

       double sin(double x);

DESCRIPTION
       The sin() function returns the sine of x, where x is given
       in radians.

RETURN VALUE
       The sin() function returns a value between -1 and 1.

CONFORMING TO
       SVID 3, POSIX, BSD 4.3, ISO 9899

SEE ALSO
       acos(3), asin(3), atan(3), atan2(3), cos(3), tan(3)

                           June 8, 1993                         1

Mvh
//Brix
 Name:   Henrik Brix Andersen         Web: http://freakfoster.dhis.org