Re: [CPROG] Multitrådet programmering

On Mon, 1 May 2000, Karl Pálsson wrote:

> Hej,
>
> Jeg skal til at lave multitrådet programmering i Linux.
> Så vidt jeg kan forstå, kan jeg vælge at bruge de indbyggede funktioner i
> glibc, installere POSIX threads biblioteket eller vælge mellem forskellige
> andre biblioteker.

glibc og posix tråde burde være det samme i alle nyere 2.1.x versioner af
glibc (sikkert tidligere).

> Er der nogen der kan anbefale en af de løsninger og hvorfor?

posix tråde er vist det mest brugte under Linux. Husk at læse faq'en inde
du går igang. Der er nogen "gotcha" under Linux. (Var der ihvertfald
tidligere).

Mads

UNIX always presumes you know what you're doing. You're the human being,
after all, and it is a mere operating system.