Re: [CPROG] Bugg eller feature ??

Med al den snak om signed/unsigned, har jeg selv engang haft problemet,
hvor jeg testede om en værdi var mindre end 0x20, som slut på en streng.
Dette ramte de danske tegn æøå, der ender som negative værdier i en
default "char" i gcc. Den er nemlig signed. Efterfølgende, for også at
være kompatibelt med andre c-compilere indførte jeg to små linier i min
private header-fil:
#define uchar unsigned char
#define ulong unsigned long

Så bruger jeg bare de to hjemmelavede typer nede i programmet. "uchar"
til alle tekster med klartekst.

M.v.h.
Søren H. Sørensen