Re: [CPROG] Bugg eller feature ??

On Thu, 20 Apr 2000, you wrote:
> On Thu, 20 Apr 2000, Joachim Holst (QCS) wrote:

Hej Mads !

> [...]
gjort på rad 51, så > > kompilerar det som det skall. Tycker att det är
konstigt att jag skall behöva typa en konstant > > som överstiger 127 till char
om jag skall använda det för att jämföra ett char värde.. > >

> Kan det være at du skal bruge "unsigned char". En char har vel fortegn, og
> værdien "161" kan ikke være i en 8 bit char.

Tack för ditt svar. Skäms nu över att ha ställt frågan överhuvudtaget.
Får skylla på tepmorary "brainloss". Givevis, så har du juu rätt.
Glömde helt bort signed och unsigned...

/Jocke ** skäms **
--
It's difficult to see the picture when you are inside the frame.