Re: [CPROG] Dokumentation af c-programmering

"Jan C.F." <sslug@sslug> skrev:

> Tak for svaret.
>
> Begge dele, men specielt bruge de funktioner der ligger i kernen.

Jeg forstår stadig ikke helt, hvad du vil.

På http://www.ee.mu.oz.au/linux/programming/ kan du finde links til en
hel masse sider af relevans for Linux programmører.

Jeg har hørt, at Richard Stevens' "Advanced Programming in the UNIX
Environment" skulle være rigtig god, men har desværre aldrig selv læst
den. Selv om den handler om UNIX vil den også bære brugbar til
programmering af Linux programmer og forståelse af alle principperne
bag de mange funktioner, kernen udbyder. Der er noget hjemmeside på
http://www.kohala.com/start/

Hvis du først skal til at lære C kan du bruge en bog af Darnell (C: A
Software Engineering Approach) eller "bibelen" af Kernighan og Ritchie
(The C Programming Language) hvis du er til lidt tungere (men virkelig
god) læsning, og endelig har jeg hørt at Deitel og Ditel (C How to
program) også skulle være god.

Håber det hjælper,
Anders.