Re: [CPROG] compiler bug?

Sune Fischer wrote:
> Sagen er jeg skal til at skrive speciale om turbulens
> til efteraaret, og det foregaar i de interessante
> tilfaelde i 3D.
Ahh. Så det er nærmere en rank 3 tensor.

> Fortran er det naturlige sprog at skrive dette i, men
> nu da mesa fungerer vil jeg foerst proeve i C++.

Jeg udfører også simulationer i C++. Min erfaring er
at C++ klasser giver en bedre struktur af programmet,
og derfor hurtigere udvikling.

Jeg simulere makromolekyler bestående af et antal af
enkelte polymer molekyler limet på en kerne med en
passende geometri, hvor alle polymere vekselvirker
med hinanden og kernen. Tricket er at jeg kan repræsentere
en kæde og kernen som en klasse, og så definere en container
klasse af kernen+ et array af kæder. Og denne nedarves så
til en klasse der udfører en Monte Carlo simulation og
opsamler de data jeg er interesseret i - primært data svarende
til neutron/røntgen spredning.

På den måde kan jeg relativt hurtigt ændre modellen for min
kerne f.x. så den bliver elliptisk istedet for kugleformet,
uden at skulle ændre andre steder.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug