Re: [CPROG] compiler bug?

> kort
>                     ^
>
> Det burde ikke være noget problem. Forudsat du kan
> definere
> hvad du mener med Max af en matrix. Bortset fra at
> dividere.
> Du kan godt dividere med en matrix (dvs. gange med
> den
> inverse matrix) man kun hvis den har en invers
> (hvilket ikke
> er garenteret). Og husk at
>
>     A/C = A*Inv(C) != Inv(C)*A
>
> Så division er farligt.

> matricer.
> [...]

Sagen er jeg skal til at skrive speciale om turbulens
til efteraaret, og det foregaar i de interessante
tilfaelde i 3D.
Naar jeg skal dividere med en matrix defineres det
ikke ved multiplikation med den inverse, for hvordan
skulle man dog definere en invers til en 3D matrix?
Nej det er blot division indeks for indeks. Det er
taetheden der skal divideres med hastighedsfeltet og i
pricippet bliver taetheden aldrig 0, men jeg har en
if-betingelse som sikkerhed.

Fortran er det naturlige sprog at skrive dette i, men
nu da mesa fungerer vil jeg foerst proeve i C++.
Min vejleder synes jeg er skoer, for han mener ikke
C++ er konkurrencedygtigt, men jeg skal vise ham skal
jeg:-)

-sune

-Sune