Re: [CPROG] compiler bug?

Sune Fischer wrote:
> Det jeg er ude efter, er at kunne skrive meget kort
> kode, fx.
> C=max(A*B-D)+3.4*A/C;
                    ^

Det burde ikke være noget problem. Forudsat du kan definere
hvad du mener med Max af en matrix. Bortset fra at dividere.
Du kan godt dividere med en matrix (dvs. gange med den
inverse matrix) man kun hvis den har en invers (hvilket ikke
er garenteret). Og husk at

    A/C = A*Inv(C) != Inv(C)*A

Så division er farligt.

> hvor altså A,B,C,D alle er float[N][N][N] matricer.
Hvorfor 3D? Dvs. et array af matricer?

> Det er vist kun hvis der er pointere og andre
> ubehagligheder i klassen man behøver skrive en
> explicit.
Sandt.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug