Re: [CPROG] compiler bug?

On 15 Mar 2000, at 1:38, Sune Fischer wrote:

> Jeg tror der er nogle compiler bugs i gcc.
>
> Jeg har lavet en overloadning af * operatoren til
> matrice regning, og hvis jeg gør den til en public
> memberfunction, så regner den forkert???
> Nu betyder det intet, for jeg har bare flyttet den ud
> af class'en, men det er da besynderligt.

Jeg ved ikke om du har fundet en bug eller ej. Typisk er der en fejl i
ens program hvis en lille, tilsyneladende ubetydelig, ændring giver
regnefejl. Typisk har man glemt at allocate en pointer eller skrevet ud
over et arrays grænser.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at compilere på en anden
compiler. M$C++, Borland C etc...  Gcc kan af og til køre
programmer med pointer fejl som f.eks. Visual C++ fejler på.

Hilsen
Niels Træholt Madsen