Pipes

Hej,
Jeg arbejde for tiden med pipe.h libraryet og har i denne
sammenhæng et lille problem.

Jeg bruger popen kommandoen til at åbne en pipe til et program
(ispell i dette tilfælde). Men det ser ud til at jeg kan enten kun læse
eller kun skrive til pipen. Jeg har brug for at skrive en streng til
pipen, derefter læse svaret og så gentage proceduren.

 Lige nu har jeg løst problemet ved at kalde ispell med en pipe som:
echo "stavefejl" | ispell -a
og så læse svaret men en popen. Ulempen er at jeg bliver nød til at
lave en ny popen for hver gang jeg vil sende et nyt ord til tjek hos
ispell. Hvilket er langsomt.

Er der nogen der har en idé til hvordan man åbner en pipe som man
både kan læse og skrive til?

Hilsen

	Niels