From: Kenneth Nielsen [mailto:sslug@sslug
Sent: den 9 mars 2000 10:01
To: sslug@sslug
Subject: Re: [CPROG] Kryptering

On Thu, 9 Mar 2000, Morten Kristiansen wrote:

> Hejsa.
>
> Er der nogen der har kendskab til "standard" libraries med funktioner
> til kryptering eller checksum a la MD5?
>
> OG/ELLER eksisterer der en RFC standard der beskriver en simple form for
> host authentication?
>
> Det jeg vil er at sende en host en challenge med jævne mellemrum. Den
> skal derefter returnere et reply genereret ud fra den sendte challenge
> og en nøgle den har liggende. På den måde har jeg en rimelig sikkerhed
> for at maskinen på w.x.y.z er en maskine der har tilladelse til at
> opholde sig på mit netværk.

> [...]

Ville det så ikke være en løsning, at lave en lidt ala source, hvor man
her blot sender en nøgle, hvor en modificered source svarer med en
kryptering af alfabetet, svarende til den nøgle, som afsenderen gav denne.

Hvis den returnerede kryptering svarer til den forventede, så må det være
en maskine, som forventes adgang til netværket.

Kenneth

---
Contentsoftaglinemaysettleduringshipping.