Re: [CPROG] C eller C++

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Det har nu mindst en fordel. Du er sikker på at
> oversætteren kan blive færdig (C++ har et problem med
> "templates").

hmm, templates er fint når det virker .
Men man bør have minimum en ca. AMD K6-300 og 64MB ram
til programmer i størrelsesordenen 15.000-20.000 linier.
Templates ser ud til at være en slags avancerede tekstsubstitution
så include filer mv. får g++ til at tygge længe....
Den oversatte kode bliver dog ikke så slemt stort.

> Nu ved jeg ikke hvor stort projektet er, men en
> tommelfingerregel (fra redaktøren af C-standarden
> SVJH) er at man ikke bør bruge C til projekter på
> over 10.000 linier (men jeg synes nu egentlig at
> Linux kører udemærket).

Jeg har ikke prøvet >= 10.000 linier C programmer,
men dog et > 20.000 liniers turbo-pascal program, og det gik HURTIGT
at oversætte på en 386SX !

Men man kan sagtens blande C++ og C kode, evt. i hver sine
filer, og bagefter linke det sammen.

C++ og templates har virkelig sine styrker, men kan være
vanskeligt at starte med.