Re: [CPROG] C eller C++

Anders Melchiorsen wrote:

> Nu har andre anbefalet dig at holde afstand til C++ fordi det er for
> maskinfjernt til dit formål. Dette er ganske ukorrekt. C++ har, som
> sprog, kun fordele i forhold til C.
>
> Dog er C++ *compilerne* ikke så udviklede som C compilerne, så her kan
> være en rent praktisk grund til at vælge den delmængde[1], som C
> udgør. Denne fordel bliver mindre og mindre, efterhånden som C++
> compilerne modnes.
>
> C++ har mange fordele i forhold til C, uden at komme ind på noget
> objektorienteret; ikke mindst er den bedre typesikkerhed.
>
> Footnotes:
> [...]

Eller også er C++ en boble som ligner C, at C++ har samme topologi, men
anden algebra, og at C og C++ er lineært uafhængige - du kan ikke
udtrykke C med C++ og omvendt.

Naaaa...matematisk notation holder ikke når man snakker om compilere.

Der er C og så er der C++.

--
Venlig hilsen / Best Regards

Bernino Lind