Re: [CPROG] C eller C++

Danni Finne wrote:

> Jeg har et lille (måske lidt dumt) spørgsmål til jer om subj....
>
> jeg kan programmere ganske lidt i C (jeg har lavet noget kommunikation til
> et lyskrydsprojekt, lidt HelloWorld etc.). Men skal nu til at lave et
> projekt hvor jeg skal sætte et 12 tasters keyboard og et LCD display til
> parallelporten og kunne styre dem/læse dem...
>
> Ville det være en god idé at gå over til C++ eller skal jeg bare holde mig
> til C ???
>
> --
> MVH
> Danni Finne

Du får brug for at lave en masse snask med parallel porten på bit nivau,
fordi dit lcd display formentlig har adresse dekodere og en masse
registre du kan pille ved. Der er C stærkest. Du kan sagtens bruge C++,
jeg kan bare ikke se at du kommer uden om C, og det du får ekstra i C++
har du ikke brug for - prisen er at programmet kører langsommere hvis du
partout vil have klasser (altså C++).

Du kan jo se på det, på den her måde.

Linux kan styre al din hardware, keyboard, monitor, interrupts, usb
port.

Linux er skrevet i C og assembler.

fnis...

nino