Re: [CPROG] C eller C++

Danni Finne wrote:

> Jeg har et lille (måske lidt dumt) spørgsmål til jer om subj....
>
> jeg kan programmere ganske lidt i C (jeg har lavet noget kommunikation til
> et lyskrydsprojekt, lidt HelloWorld etc.). Men skal nu til at lave et
> projekt hvor jeg skal sætte et 12 tasters keyboard og et LCD display til
> parallelporten og kunne styre dem/læse dem...
>
> Ville det være en god idé at gå over til C++ eller skal jeg bare holde mig
> til C ???
>
> --
> MVH
> Danni Finne

Hej,
jeg går ud fra du arbejder i Linux, og at det ikke er til et lille
indlejret system, men personligt ville jeg anbefale at holde dig så tæt
ved hardwaren som muligt, hvilket ville sige c. Jeg kan heller ikke se
hvad c++ skulle kunne gøre for dig i den aktuelle opgave, slevfølgelig
kunne du lave mindst 2 klasser, en for keybordet og en for displayet,
indeholdende de funktioner der skulle til for at manipulere de to
devices, men indholdet er alligevel c og den eneste fordel ville være at
du kunne isolere dine variable fra at andre programdele piller i dem.
Men store fordele ellers - næppe.

M.v.h.
Søren H. Sørensen

--
Real Programmers have calloc's for breakfast......