Sv: [CPROG] cannot open -lX11: No such file or directory

>Prøv at finde det sted i Makefile hvor der står LDFLAGS eller noget
>lignende. Der tilføjer du så -L/usr/X11R6/lib, så linien kommer til at
>se ud lidt som dette (Ikke nødvendigvis præcis)
>LDFLAGS= -L/usr/X11R6/lib -lX11

Jeg kan ikke få LDFLAGS til at virke, men bruger jeg den samme parameter i compiler kaldet så virker det.

gcc -lX11 -o cyclic_xlib cyclic_xlib.c

ændres til

gcc -o cyclic_xlib cyclic_xlib.c -lX11 -L/usr/X11R6/lib

Men det burde jo ikke være nødvendigt - vel?

I øvrigt virker det som om at parameternes rækkefølge har betydning. Kan det være rigtigt?

Under alle omstændigheder er jeg glad for, at jeg nu kan komme videre på min færd ud i Linux programmerings mysterier.

\Peter