Re: [CPROG] cannot open -lX11: No such file or directory

On Thu, 24 Feb 2000, Peter Naldal wrote:

> Når jeg køre følgende makefil på Red Hat 6.1
>
> cyclic_xlib: cyclic_xlib.c
>  gcc -lX11 -o cyclic_xlib cyclic_xlib.c
>
> clean:
>  rm -r -f *.o cyclic_xlib
>
> får jeg følgende fejlmeddelse
>
> /usr/bin/ld: cannot open -lX11: No such file or directory
>
> $LD_LIBRARY_PATH er tom. Hvad er syntaksen iøvrigt for at sætte den til
> en værdi?

bash:
export LD_LIBRARY_PATH=noget

> Indholdet af etc/ld.so.conf er
>
> /usr/X11R6/lib
> /usr/i486-linux-libc5/lib

Burde du egentlig ikke have /usr/lib med her? Den burde selvfølgelig finde
dit library alligevel....

Hvad skriver den hvis du skriver
locate libX11.so

Mads

Remember, never ask a geek "why"; just nod your head and back away slowly...