Re: Udvilklingsværktøjer til Linuxpå Windows

On Wed, 23 Feb 2000, Jan C.F. wrote:

> Jeg skal til at bruge Linux for foerste gang, efter at have brugt Windows i
> mange år. Jeg vil gerne fortsaette med at programmere i C++, men til Linux.
> Findes der ikke udvilklingsvaertoejer (a la Developer Studio), som koerer i
> Windows, men som kan compilere C++ filer til Linux? Eller findes der en maade
> at tage filer fra f. eks. Developer Studio eller Borlands C++ Builder og
> konvertere dem saa de kan køre paa Linux?

Har du set på KDevelop (www.kdevelop.org) ? Et udvilkingsmiljø der ligner
Developer Studio ret meget.
Alternativerne kunne være at skrive portatibel ANSI C/C++ som kan portes
frit mellem windows og linux.
Compileringen kan så foregå i VMWare (www.vmware.org) hvis du skriver koden
i windows. Eller kan du skrive koden i vmware i linux og compilere
bagefter.

--
 Valery Kotchiev | Computer Science / Chemistry student | sslug@sslug

To the systems programmer, users and applications serve only to provide a
test load.