Re: [CPROG] Udvilklingsværktøjer til Linuxpå Windows

On Wed, 23 Feb 2000, Jan C.F. wrote:

> Jeg skal til at bruge Linux for foerste gang, efter at have brugt Windows i
> mange år. Jeg vil gerne fortsaette med at programmere i C++, men til Linux.
> Findes der ikke udvilklingsvaertoejer (a la Developer Studio), som koerer i
> Windows, men som kan compilere C++ filer til Linux? Eller findes der en maade
> at tage filer fra f. eks. Developer Studio eller Borlands C++ Builder og
> konvertere dem saa de kan køre paa Linux?

Der findes en række kommercielle udviklingsværktøjer, f.eks. Code
Warrior. Desuden er der kdevelop, som jeg tror du kan finde på
http://www.kdevelop.org/

Borland frigav deres c++ compiler som freeware forleden - check deres
hjemmeside. Du kan nok få problemer med det der er pascal, eller det der
bruger windows specifikke ting.

Mads

If you're a command-line user (that is, someone who knows how to read and
type, rather than a 2-year-old who knows only how to point), Linux is potent,
flexible and totally accessible. And if you must point, Linux offers X-windows.
                                - Ed Quillen, Denver post.