Re: [PERL] hallo world fejl

On Sun, 20 Feb 2000, Christian Precht Jensen wrote:

> Jeg er lige begyndt at lege med programmering
> og hvad er mere naturligt end at starte med hallo, world

Ehm, nu har du skrevet til perlprogrammeringslisten... Diskussionen
foresætter på sslug@sslug

> fint jeg skrev ved hjælp af cat
>
> #include <stdio.h>
>
> main()
> {
> printf("hallo, world\n");
> }
>
> og så gemmer den under hallo.c
>
> og skriver i commando pronten:
>
> cc hallo.c
>
> efter lidt tid kommer pronten bare frem uden den skriver noget ))-:

Det er normalt - det betyder at compileren ikke har fundet nogen fejl...

> okay så ser jeg den har lavet en ny fil ved navn a.out
>
> og så prøver jeg at køre den men den siger bare det ikke er en command

Problemet er at dit path ikke tillader at køre programmer i det nuværende
bibliotek. Prøv med ./a.out for at fortælle at det altså ligger lige
her...

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - sslug@sslug